sobota, 13 kwietnia 2013

Mus czekoladowo- wiśniowy







  Wczorajszy Dzień Czekolady uczciliśmy przepysznym musem. Zainspirowana jego oryginalnym przepisem ze strony Moje Wypieki postanowiłam zrobić go na swój sposób z wiśniówką, konfiturą i owocami. Wyszedł przepyszny! :) Dla miłośników mocno czekoladowych wrażeń- przyznam się, że mi mojej porcji nie udało się zjeść ' na raz' :) Polecam!
 -------------------------------------------------------------------------

Składniki ( 3 porcje):
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 250 ml śmietanki 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki wiśniówki
  • 5 łyżek konfitury z wiśni

Do przybrania:
  • 2 kiwi
  • pół banana
  • skórka otarta z cytryny

  Śmietankę doprowadzić do wrzenia, zdjąć z palnika. Dodać połamaną na kawałki czekoladę
i cukier puder. Mieszać do rozpuszczenia. Całość wystudzić i wstawić do lodówki, aż masa będzie bardzo zimna (trwa to kilka godzin). Masę wyjąć i ubić na sztywno z wiśniówką. 

  W szklanych naczynkach ułożyć po kolei: konfiturę z wiśni, mus czekoladowy, na końcu pokrojone w plasterki owoc.

Smacznego!
 



2 komentarze:

  1. A ja teraz się dopiero dowiaduję, że wreszcie założyłaś bloga ! :) Wszystko pięknie wygląda, a ten deser musiał być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A bo tak się z tym kryłam i kryłam... Aż wszystko wyszło na światło dzienne i postanowiłam się oficjalnie ujawnić ;)

    OdpowiedzUsuń