czwartek, 15 sierpnia 2013

Ucierane ciasto jogurtowe z truskawkami



 

W sezonie na truskawki szukałam lekkiego ciasta... I znalazłam! Mięciutkie i przepyszne-
bardzo szybko zniknęło z blaszki :) Takie ciasto idealne dla mnie, gdyż nie jest przesadnie słodkie a owoce są mocno wyczuwalne. Polecam!
-------------------------------------------------------------------------------------------

 
Składniki:
  • 400-450g truskawek
  • 2 jajka
  • 250g mąki pszennej
  • 120g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125g masła
  • 300g jogurtu naturalnego
  • masło i bułka tarta do nasmarowania formy
  • cukier puder do posypania


  Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
  W misce utrzeć cukier z masłem pod koniec dodając po jednym jajku. Do drugiej miski przesiać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Do ucieranej masy dodawać na przemian przesianą mąkę wraz z proszkiem i jogurt. Po każdej dodanej porcji całość wymieszać łyżką (nie mikserem!).
  Blaszkę do pieczenia wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Ciasto wylać do formy, ułożyć na nim umyte i osuszone truskawki. Pieczemy ok. 50 minut w 160ºC.

Smacznego! :) 

 Przepis pochodzi z tej strony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz